miércoles, 19 de marzo de 2008

Lectura y anàlisi del text: “Tendencias en la educación en la sociedad de las Tecnologías de la Información”

Títol: Jordi Adell.

Referència bibliogràfica: Adell, J. (en prensa). Tendencias en la educación en la sociedad de las Tecnologías de la Información. En M. Área (Coord.): Educar en la sociedad de la Información. Bilbao: Descleé de Brouwer

Alumne: Daniel Polo Mascarós.

Assignatura: Noves tecnologies aplicades a l’educació. (2n de Magisteri d'Educació Física).


Objectius del text:

Fer veure als lectors la magnitud del creixement de les noves tecnologies de la informació i comunicació.

Donar a conèixer l'evolució al voltant de les noves tecnologies de la informació i comunicació.

Donar a conèixer la importància que prenen les noves tecnologies en la societat, i particularment, en l'àmbit educatiu. Aplicacions i vies d'actuació a través d'aquestes noves tecnologies en l'educació.


Estructura del text:

Una vegada llegit el text i fragmentada en parts, extraurem les idees principals que exposa en cada una de aquestes parts.

En la introducció ens parla de la situació actual de les NNTT i de la importància que van adquirint en les postres vides dia a dia, considerant la situació actual com una revolució similar a la que suposaren en la seva època l’aparició de l’escriptura, la impremta o el cine.

En l’evolució de las tecnologies de la comunicació y la informació ens parla de les gran revolucions que han suposat per als éssers humans els majors avanços en l’evolució de la nostra espècie, com per exemple l’aparició de la parla, de l’escriptura i de la impremta, i ja en la nostra època, les noves tecnologies, que suposen una quarta revolució que se està produint en aquests moments.

En les Noves Tecnologies de la Informació y la Comunicació tracta de donar-nos una definició d’aquest concepte al mateix temps que comenta i inclou altres conceptes nous, parlant del gran canvi que suposa per a la societat la digitalització de la informació, i la utilització de aquesta mitjançant les grans xarxes, com per exemple Internet.

Algunes repercussions de las Noves Tecnologies es centren en les conseqüències de tots aquestos avançament que es viuen dia a dia, destacant algunes d’elles, per a immediatament després recaure sobre las repercussions educatives que aquestes tenen.

Cap a la societat del aprenentatge és la part més densa del text. En ella comença parlant de la problemàtica existent des de sempre en el sistema educatiu a l’hora d’introduir canvis i novetats, però ens recorda que l’actual revolució tecnològica afectarà a l’educació de diferents formes. Cita en varies ocasions el “Libro blanco sobre la educación y la formación” creat per la Comissió Europea en 1995, per a fer-nos veure que la nostra societat serà la societat del coneixement.


Conclusió de l'autor:

Les conclusions a les que arriba l’autor del text són que les noves tecnologies estan canviant el món, canvien el concepte de informació, canvien el concepte d'aprenentatge, canvien el concepte d'educació. Per tant tenim el deure de preparar-nos, integrar-nos en aquest nova forma d'educació. Principalment, i a efectes immediats devem canviar el mode d'ensenyar les noves tecnologies. Devem transformar l'ensenyament a través de les noves tecnologies, de la mateixa manera que les noves tecnologies transformen el món en el que vivim.


Anàlisi del text:

Bàsicament estic d’acord amb l’argumentació feta per l’autor i com diu ell mateix, la primera cosa que caldrà és intentar fer el mateix, però amb altres eines. L’essència de l’educació és la mateixa, i la tecnologia no ha de ser, una finalitat en ella mateixa sinó un mitjà que ens porti als objectius desitjats.

Si ho fèiem malament avanç, podem continuar fent-ho malament amb les noves tecnologies. En canvi, el seu ús adequat ens permetrà flexibilitzar i universalitzar l’educació d’una manera extraordinària. Cal canviar necessàriament d’escenari i adaptar-se.


No hay comentarios: